Volgers

zaterdag 19 mei 2018

Wat vakantiefoto's

Hallo allemaal,

Vorige week en deze week waren we vrij. En nu nog een paar dagen, want hoef woensdag pas weer te gaan werken.
Vorige week zijn een weekje naar Assen en omgeving geweest. Hieronder wil ik jullie wat foto's laten zien die ik in die week gemaakt heb.

Op maandag zijn we een dagje naar Wildlands in Emmen geweest. Door wisselende berichten die ik in dierentuinenfotografiegroepen op Facebook las, vond ik het zonde om de rit vanuit Breda van ruim 2 uur zonde als het misschien tegen zou vallen. Nu we op een halfuurtje afstand zaten, zijn we er toch naartoe geweest. En ik kan zeggen dat het voor mij eenmalig was.
De entreeprijs van € 30,00 per persoon vind ik erg duur voor wat je daarvoor krijgt. Gelukkig had ik nog veel Airmiles en was ik voor € 20,00 voor ons samen klaar.
Qua dieren vond ik het een beetje tegenvallen. Niet heel bijzonder. En was mij behoorlijk stoorde was de muziek die je overal in het park hoorde. Ik had regelmatig het idee in de Efteling te lopen in plaats van in een dierentuin. Normaal gesproken lopen we een ronde en kijken we overal en wil ik vaak nog wel naar één of meerdere verblijven terug om foto's te maken, maar dat had ik hier absoluut niet. Was het echt zat toen we onze ronde hadden gedaan. Ook heb ik maar heel weinig foto's gemaakt, ongeveer 100 en dat is echt weinig als ik een dagje naar de dierentuin ga. Het zijn dan niet allemaal goeie foto's maar heb er vaak minimaal 400 om uit te zoeken.

Hieronder zal ik een selectie laten zien van wat foto's die ik die dag gemaakt heb.

Een zeehond die heerlijk aan het zonnen was.

Pinguin



Bij de prairiehondjes heb ik het langst gestaan om te fotograferen. Er was een heel nieuwsgierig kleintje.






Deze stond op de uitkijk.


Een leeuwin die lekker lag te slapen.

Op dinsdag zijn we 's ochtends naar het Hunebedcentrum in Borger geweest.




Het grootste hunebed.





's Middags naar het gevangenismuseum in Veenhuizen met een rondleiding door de Rode Pannen. Dit was tot 2008 een zwaarbewaakte gevangenis, zoals nu de PI in Vught. Onze gids was een bewaker die hier 38 jaar heeft gewerkt en die hele interessante verhalen vertelde.



Op Hemelvaartsdag zijn we naar Vogel- en Dierenpark in Ruinen geweest. Een klein park met heel veel vogelsoorten en wat andere dieren, maar echt de moeite waard om eens naartoe te gaan als je in de buurt bent. Ze zijn alleen in het weekend en op feestdagen geopend. Ik moet zeggen dat ik dit veel leuker vond dan Wildlands en heb in een paar uurtjes tijd heel veel foto's gemaakt. Hieronder een selectie.











De sneeuwuil zat me zo aandachtig aan te kijken.


Naast het vogelpark liepen wat schapen met lammetjes. Toen mijn man ze riep kwamen de lammetjes meteen aangerend.


Nog meer vogels.



Deze kalkoen was echt mooi om te zien.

Zeker aan de achterkant. Kijk eens hoe mooi die veren.




Ze hadden er ook kleine varkentjes.

 Deze bok ging er echt even voor staan.




4 opmerkingen:

  1. Wat een teleurstelling dan! Wij gingen thuis vroeger vaak naar Drenthe op vakantie en dan ook geregeld naar de dierentuin in Emmen. Dat was altijd een feestje. Ik ben nog niet in Wildlands geweest, maar als ik jou (en anderen) beluister is het ook niet echt meer waar ik van hou.

    Leuk verslag van je vakantie.

    Goed weekend,
    Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt aardig wat gezien in je vakantie. Jammer dat je Wildelands niet leuk vond. Zo zie je ieder z'n smaak, want wij vonden het wel leuk/mooi. Maar de prijs vonden wij ook wel duur, voor zo'n park.

    Geniet nog van je vrije dagen.

    Groetjes, Astrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Miranda,
    Je hebt leuke plekjes bezocht. Mooie foto's!!
    Je vogelfoto's vind ik echt super en ook die prairiehondjes uit Wildlands staan er grappig op.
    Gelukkig zijn er ook genoeg andere dierentuinen in Nederland die je vast wel leuk vind, toch?!
    Overigens heb ik jaren geleden in Assen gezeten tijdens mijn militaire dienstplicht.

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat laat je ons meegenieten met deze prachtige foto’s!! Groetjes Joanne

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje. Ik vind het leuk als je een berichtje achterlaat.

Groetjes Miranda

Thanks for your visit. I would like it if you leave a comment.

Hugs Miranda